Mærkevareleverandørerne finder ny direktør i Dansk Industri Fødevarer

Organisationer - Navne 23. maj 2024 -
This describes the image
Foto: MLDK
  • MLDK har ansat Leif Nielsen som ny adm. direktør fra 1. oktober i år. Han kommer fra et job som branchedirektør i Dansk Industri Fødevarer.

Skrevet af: Søren Tougaard

Efter næsten 14 år i spidsen for MLDK har Niels Jensen valgt at overlade stafetten i organisationen sidst på året. Som afløser er valget faldet på Leif Nielsen, der i dag er branchedirektør i Dansk Industri Fødevarer.

- MLDK ønsker at styrke mærkevarens position som relevant og troværdig samfundsspiller hos både myndigheder og politiske beslutningstagere samtidig med også at styrke samarbejdet med detaillister, grossister, forbrugere. Med ansættelsen af Leif har vi en rigtig stærk profil, hvor vi kan lykkedes med alt dette, og også med at fastholde det stærke kommercielle islæt, som har været skabt gennem den nuværende ledelse. Vi glæder os meget, i MLDK, til samarbejdet med Leif og til at se ham sætte sit præg på foreningen, siger Bjarne Steen Jensen, Adm. Direktør, Unilever Danmark A/S og bestyrelsesformand for MLDK.

Leif Nielsen har erfaring fra en række ledelsesstillinger med interessevaretagelse, og han har vist, at han kan agere og skabe løsninger i krydsfeltet mellem stærke kommercielle interesser og mål, der samtidig er underlagt stor offentlig bevågenhed og politisk bestemte rammevilkår.

- Jeg ser meget frem til at arbejde for de stærke og vigtige mærkevarer, som dagligt skaber værdi for os forbrugere gennem troværdige og innovative løsninger. Den værdi kommer ikke af sig selv, men skabes gennem et utrætteligt arbejde i virksomhederne og deres evne til at udvikle og markedsføre produkter, der imødekommer morgendagens behov. Men ingen kan lykkes alene. Succesfulde medlemmer kræver et stærk samspil og samarbejde med detail- og foodservicebranchen samt andre samfundsaktører. Jeg glæder mig til at skulle stå i spidsen for MLDK, og jeg ser frem til at bidrage til at udvikle stærke vilkår og styrke positionen for fremtidens mærkevareleverandør til gavn for både medlemmer, kunder og forbrugere, siger Leif Nielsen.

- Efter et langt arbejdsliv i en fantastisk branche, er det blevet tid til at sætte tempoet ned og overdrage ansvaret for foreningen til min efterfølger. Det har været 14 fantastiske år, hvor jeg har fået lov til at repræsentere nogle stærke brands, der drives af innovation, samfundsansvar og viljen til at hjælpe forbrugerne med at træffe nogle mere bæredygtige valg. Jeg glæder mig over at give stafetten videre til Leif Nielsen, der med sin indsigt i branchen, sit netværk og sine kompetencer bliver en god repræsentant for MLDK´s medlemmer, og jeg er sikker på, at Leif kan løfte foreningen til nye højder. Nu handler det om at holde fuld fokus på opgaverne, indtil Leif tager over, hvorefter jeg fortsat vil være tilknyttet på nedsat tid, siger Niels Jensen, adm. direktør, MLDK.

Opdateret 23. maj 2024